tisdag 28 maj 2013

Tips för nya betesbyggare del 2

Nu har jag fortsatt med betet tyvärr så har jag bara en bild på den just nu.
Men jag har tagit en gammal wobbler och kapat den på tre ställen först delade jag den på vad jag tyckte var lämpligt sen kapade jag den bak och sist sne sågade jag den fram. Med denna så delade jag även wobblern mitti rur för jag ville ha en vass botten som skär i vattnet. Nu är den helt öppen men ska fylla igen den med plastic  padding.
Har inte bestämt vilken stjärt jag skall använda har gjort en paddelmodell som jag ska gjuta till andra beten men den går att använda. Man kan även jobba med abachi trä brukar göra det också. När man aen är nöjd med formen så gjuter man en siliconform som man sen kan gjuta plastiol eller plast.
Mer kommer senare.

Inga kommentarer: