lördag 13 april 2013

Här är ett reportage

På denna blogg hittade jag bla detta men det finns mer att läsa en bra test av olika beten bla från mig trevlig läsning.

http://fiskefuralle.wordpress.com

Sen har vi slutligen dagens två favoriter. Först ut av favvisarna – ”DoggyTail” från Grams Lures. 15 cm (utan tail) och 95 g. Jag hittade detta när jag som vanligt hanterade fiskeabstinensen med lite fiskesnacks-knarkande. Det kom ett inlägg om att Grams sålde några drag billigt pga lacken strulat för honom och han kände inte att han kunde ta fullt betalt. (Normalpriset är 295kr). En mkt god rabatt senare landade denna snygging i brevlådan tillsammans med en annan kompis!

Grams Doggy tail – Coral Snake

Skön mjuk zick-zack-gång med härlig bellyflash vid normaljerk. Trycker man i ordentligt i jerkarna så får den riktigt bra side-to-sidegång. Kan naturligtvis också bara vevas hem och svansen gör jobbet. Du kan kolla in gången här. Förutom mångsidigheten i gången hade draget sjuuuuukt häng. Det sjunker mkt långsamt tillsammans med min flurocarbon-tafs och med bara ytterst lite spänning i linan hänge draget bara där. Jag skulle kunna gå iväg och fika och den hänger kvar på samma djup när jag kommer tillbaka  Sen gillar jag Grams färger också. Inte bara de vanliga standard 1a-färgerna. Coral Snake ser giftig ut…

Inga kommentarer: